TÖB-DER’in Mücadelesi, Eğitim Sen’de Sürmektedir

Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç‘ın “TÖB-DER‘in Mücadelesi, Eğitim Sen‘de Sürmektedir.” başlıklı basın açıklaması metni:

TÖB-DER‘in Sıkıyönetim Mahkemesi tarafından kapatılmasının ardından tam 27 yıl geçti. Türkiye‘de baskı rejimlerinin örgütlü öğretmen hareketi üzerinde kendi gücünü sınadığı, toplumsal direnci kırmaya çalıştığı dönemin sürekliliği göz önüne alınırsa, demokratik bir örgütlenmenin kapatılmasıyla sonuçlanan büyük ayıbın sürdürüldüğü oldukça açık. Hatırlayalım: Sıkıyönetim Mahkemesi, TÖB-DER‘i kapatmış, 84 TÖB-DER yöneticisini 5 ile 8 yıla mahkûm ederek, derneğin mallarını da hazineye devretmişti. Aradan 8 yıl geçtikten sonra, 24 Nisan 1989 tarihinde Ankara 2. Ağır Ceza Mahkemesi, örgütün genel başkanının da içinde bulunduğu 19 yöneticisini aklamış; buna karşın, bu hukuk skandalı bugün de düzeltilmemiş ve TÖB-DER‘in tüzel kişiliği ve mal varlıkları hak sahiplerine geri verilmemiştir. Bu durum, demokrasi açısından utanç vericidir. Egemenlerin her fırsatta demokratik eğitim emekçileri hareketini ve onun örgütlerini baskı altına alması ve kapatma silahını kullanması geçmişe ilişkin bir anı da değildir. Aynı tehditlerin bugün de sürdüğü, sendikamıza geçtiğimiz yıllarda açılan kapatma davasından da bellidir. Biz Eğitim Sen olarak, geride bırakmaya hazırlandığımız 2008 yılında, aynı zamanda Türkiye eğitim emekçileri hareketinin de yüzüncü yılını kutluyoruz. Yüz yıllık mücadele birikimini ve kazanımlarını sahiplenen örgütümüz, TÖB-DER mücadelesini ve deneyimlerini sahiplenmekte ve bu büyük öğretmen hareketini kendi tarihinin bir parçası olarak görmektedir. Bu çerçevede, öğretmen hareketi üzerindeki baskıların son bulması ve TÖB-DER‘in tüzel kişiliğinin ve mal varlıklarının hak sahiplerine bir an önce iade edilmesi bir zorunluluktur.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu