Sivas Şube Başkanımız Önder Doğan‘ın Gözaltına Alınması, Haklı ve Meşru Sendikal Mücadelemize Yönelik Bir Yıpratma Girişimdir! Sendikal Mücadelemiz Üzerindeki Baskılar Son Bulsun! Sendikamızın Sivas Şube Başkanı Önder Doğan‘ın İl Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince gözaltına alınmasını kınıyoruz ve şube başkanımızın derhal serbest bırakılmasını istiyoruz. Şube başkanımıza yönelik gerçekleştirilen bu tutum, Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerinin göz altına alınmasına dayandırılmaktadır. Şube başkanımız, somut bir gerekçe gösterilmeden gözaltına alınmıştır. Yapılan uygulamaların sözde bir operasyonla ilişkilendirilmesi, sendikamıza ve genel olarak emekçilerin sendikal örgütlenme mücadelesine yönelik bir yıpratma girişimidir. Polisin kendisini yargı yerine koyması ve terör operasyonu iması yaratması ayrıca bir yargısız infazdır. Üniversite öğrencilerinin sendika şube binalarına gelmeleri doğal bir şeydir. Kimse Eğitim Sen‘i öğrencilerden ve velilerden koparamaz. Eğitim Sen, her zaman öğrencilerin özerk, bilimsel, demokratik üniversite mücadelesinin yanında olmuştur bundan sonrada olmaya devam edecektir. Yıllardır, soruşturmalarla, sürgünlerle bastırılmaya çalışılan sendikal mücadelemiz, şimdi de “terör” gibi toplumun her kesiminde endişe uyandıran bir kavramla özdeşleştirilmek suretiyle yıpratılmak istenmektedir. Sendikamız, daha önce olduğu gibi şimdi uygulamaya konulan yeni baskı ve yıldırma yöntemlerine karşı da demokratik tepkisini en güçlü bir biçimde gösterecektir. Şube Başkanımız Önder Doğan‘ın göz altına alınmasını kınıyoruz ve derhal serbest bırakılmalarını istiyoruz.
26 Şubat 2009
MERKEZ YÖNETİM KURULU
Şu anda Genel Sekreterimiz Mehmet Bozgeyik, KESK TİS Hukuk ve Özlük Sekreteri Adnan Gölpınar ve Sendika Avukatlarımızdan Mehmet Tiryaki, göz altı uygulamasına son verilmesi amacıyla Sivas‘ta bulunmaktadırlar ve vali ile görüşmelerini sürdürmektedirler.









