Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde Gençlere Yönelen Şiddeti Kınıyoruz!

Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç’ın “Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde Gençlere Yönelen Şiddeti Kınıyoruz! ” başlıklı açıklama metni:
 

Karadeniz Teknik Üniversitesinde (KTÜ) düzenlenen, “Doğu Karadeniz Bölgesi Taşkınları Sempozyumu”na gelen Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu‘nu ve HES`leri protesto etmek isteyen öğrenciler, polisin işkenceye varan şiddetine maruz kalmışlardır. Protestocu gençlerin yerlerde sürüklenmesi, ayaklar altına alınmak istenmesi ve maruz kaldıkları darp sonrasında gözaltına alınıp, yetmezmiş gibi üzerlerine biber gazı sıkılması polisin şiddet dozunu açıkça göstermektedir. Bu yaşananların öncesinde Ankara`da binlerce emekçiye yöneltilen ve bizzat resmi ağızlarla her defasında meşrulaştırılmak istenen devlet şiddetinin, eşitlik ve özgürlük talep edenleri nasıl kuşattığı tüm gerçekliğiyle yüzümüze çarpmaktadır. Başbakan Erdoğan`ın “Emniyet teşkilatımız, ileri demokrasinin savunucusudur.” şeklindeki açıklamaları açıkça göstermektedir ki; emekçilere, öğrencilere, kadınlara, işsizlere ve eşitlik, özgürlük talep eden tüm kesimlere yönelen bu şiddet bizzat AKP`nin demokrasi anlayışının ürünüdür. Doğanın tahrip edilmesine karşı yükseltilmek istenen sesin bastırılma biçimi bu demokratlığın ifadesidir. Eğitim Sen olarak muhalif her sese yönelen bu şiddeti kınıyoruz. Baskı ve şiddet politikalarına karşı mücadelemizde, kararlı duruşumuzdan taviz vermeyeceğiz.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu