Eğitim Sen Merkez Yönetim Kurulu’nun “Ehliyet sınavında yaşanan kopya skandalı, MEB’in yapacağı bütün sınavlarda yaşanabilir!” başlıklı açıklama metni:
Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, EĞİTEK`in yaptığı birçok sınavda yaşanan olumsuzluklara bir yenisi daha eklenmiştir. Son olarak geçtiğimiz hafta sonu yapılan Ehliyet sınavında yaşanan kopya girişimi, büyük bir skandalı ortaya çıkarmıştır. İstanbul`da sınava giren bir kişinin üzerinde yapılan aramada bütün kitapçıklarının cevap anahtarları bulunmuş, cevap anahtarların bir sürücü kursu tarafından dağıtıldığı tespit edilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından geçmişte yapılan çeşitli sınavlarda benzer durumlar yaşandığı bilinmektedir. E-okul uygulamasında yaşanan sorunlardan, karnelerin hazırlanması sırasında yaşanan teknik aksaklıklara kadar çok sayıda konuda EĞİTEK`in yaptığı hatalar nedeniyle gecikmeler ve aksaklıklar yaşandığı bilinmektedir. Ortaöğretim Kurumları Sınavı`na (OKS) göre yapılan yerleştirmelerde bazı okulların kontenjanlarının üç katı yerleştirme yaparak büyük hatalara imza atan, yine bir açık öğretim lisesi sınavında soru kitapçığında biyoloji sorularını unutarak başka bir yanlışa neden olan EĞİTEK, şimdi de ehliyet sınavında yaşanan yeni bir skandal ile gündeme gelmiştir. Alanında uzman teknik elemanların görev yapması gereken EĞİTEK`te, AKP iktidarıyla birlikte çok sayıda çalışan görevinden uzaklaştırılmış, çok sayıda EĞİTEK personeli ya öğretmenliğe dönmüş ya da başka dairelerde görevlendirilmiştir. MEB`in bütün kurumları gibi, EĞİTEK`te de yaşanan kadrolaşma faaliyetlerine paralel olarak yapılan sınavlarda peş peşe hatalar yapılmıştır. Kamu Personeli Seçme Sınavı`ndan (KPSS) sonra ehliyet sınavında da soru ve cevap anahtarlarının adaylara sızdığı iddiasının gündeme damgasını vurması, sınavların güvenliği ile ilgili endişeleri bir kez daha gündeme getirmiştir. KPSS eğitim bilimleri sınavının iptal edilmesinin ardından, Milli Eğitim Bakanlığı`nın eğitim bilimleri sınavını kendi bünyesinde yaptırmak istediği yönünde açıklamalar yapmış olması, sınavın yapılmasında EĞİTEK sorumlu olacağından, endişelerimizi daha da arttırmakta, son olarak ehliyet sınavında yaşananlar bu endişelerimizin yersiz olmadığını göstermektedir. Bugüne kadar EĞİTEK`in yaptığı sınavlarda yaşanan olumsuzluklar ortadayken, öğretmen atamaları gibi son derece ciddi ve önemli bir konuda MEB`in sınavı kendisinin yapmak istemesi, ileride son dönemde yaşananlardan çok daha büyük kopya skandallarının yaşanabileceği ihtimalini güçlendirmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı`nın öğretmen atamaları gibi önemli ve hayati bir konuda merkezi sınav yapmak istemesi, EĞİTEK`in yaptığı sınavlarda yaşanan olumsuzluklar ve güvenlik zaafları dikkate alındığında anlaşılır ve kabul edilebilir değildir.









