Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu`nun `Yeni Yılınız Kutlu Olsun!` başlıklı açıklama metnidir:
Emekçilerin ve geniş toplumsal kesimlerin her geçen gün ağırlaşan çalışma ve yaşam koşullarına mahkum edildiği, kazanılmış haklarımıza yönelik saldırıların durmaksızın sürdüğü, sorunlarla ve zorluklarla dolu bir yılı daha geride bıraktık.
Toplumun tüm örgütlü kesimleri gibi, eğitim ve bilim emekçileri de haklarına sahip çıkmak, insanca yaşam, güvenceli istihdam ve mutlu bir gelecek için umutlarını ve mücadelesini bugüne kadar olduğu gibi, 2014 yılında da sürdürecek.
Milyarlarca dolarlık yolsuzluk ve rüşvet çarkı üzerinden halka ayrılması gereken kaynakların yağmalanmadığı, herkesin eğitim hakkından eşit ve parasız olarak yararlandığı; bilimsel, laik ve anadilinde eğitimin önündeki engellerin kaldırıldığı; gerçek anlamda laik ve demokratik bir ülkede yaşamak istiyoruz.
Eğitim ve bilim emekçileri olarak 2014 yılında, işimize, iş güvencemize, haklarımıza ve geleceğimize sahip çıkmak, eğitim emekçilerinin birliğini ve mücadelesini ortaklaştırmak, örgütlülüğümüzü daha da büyütmek ve güçlendirmek gibi önemli bir görevle karşı karşıyayız.
2014 yılında, sınıfsız, sömürüsüz, barış içinde ve kardeşçe bir arada yaşayabileceğimiz demokratik bir Türkiye mücadelesinin daha da yükseltilmesi umuduyla bütün eğitim ve bilim emekçilerinin yeni yılını kutluyoruz.











