2009 – 2010 Eğitim – Öğretim Yılının İkinci Yarısı Başlarken Eğitimin Sorunlarına Bakış

Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç`ın açıklaması:

2009-2010 Eğitim-Öğretim yılının ikinci yarısı başlarken Türkiye`deki eğitim sisteminin artık kronikleşen sorunları bütün ağırlığıyla varlığını sürdürmektedir. Bir yandan eğitimin bir hak, dolayısıyla, kamusal finansman yoluyla kamu tarafından yerine getirilen bir hizmet olmaktan çıkarılarak piyasalaştırılması/ticarileştirilmesi bu sorunların derinleşerek boyut kazanmasına neden olmuştur. Neo-liberal ajandanın Türkiye`deki en kararlı ve sadık uygulayıcısı olan AKP iktidarının politikaları eğitimi içinden çıkılmaz bir duruma sürüklemiştir. Diğer yandan AKP bu süreci gözü kara bir kadrolaşma çabasıyla birlikte yönlendirmekte; demokratik, laik, bilimsel eğitim ayaklarına altına alınmaktadır. Eğitimde sınıfsal, etnik, dilsel, dinsel, cinsel ve diğer her türlü ayrımcılık konusunda ciddi, somut adımlar atılmış değildir. Bütün bu süreç içerisinde eğitim sisteminin bileşenlerine ise, hiçbir biçimde karar alma mekanizmalarında yer alma hakkı tanınmamakta; onlardan gelen öneri ve uyarılar kulak ardı edilmektedir.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu