Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu`nun `Ömer Dinçer 24 Kasım Kutlamalarını Erkene Alarak Tepkilerimizden Kaçamayacak!` başlıklı açıklama metnidir:
Milli Eğitim Bakanlığı 24 Kasım “öğretmenler günü” kutlamalarını panikle bugüne alarak, oluşturduğumuz kamuoyu sonrasında gelebilecek tepkilerden korktuğunu, sorunlarımızın yakıcı gerçekliğini ve taleplerimizdeki haklılığımızı kanıtlamış oldu. Sendikamıza randevu dahi vermekten imtina eden Bakanlığın bu “kurnazlığı” karşısında ise bizler de boş durmayacağız. Bugün yapılması planlanan “sahte kutlamalara” katılmayarak yarın alanlara çıkacağız!
Neden mi?
· 4+4+4 ile eğitim sistemi içinden çıkılmaz sorunlar yumağına dönüştürülmüşken,
· Eğitim sistemi daha fazla niteliksizleştiriliyor, dinselleştiriliyor ve ticarileştiriliyorken,
· Satın alma gücümüz günden güne düşürülmüşken,
· İşsizlik sorunu nedeniyle öğretmenlerimiz intihara sürüklenirken,
· Her konuşmasında mesleğimizi itibarsızlaştıran, aşağılayan ve küçümseyen bir Bakan`ın elinde eğitim sistemi ve mesleğimiz oyuncak olmuşken,
· İş güvencemizi elimizden almak için performans hesapları yapılıyorken,
· Esnek ve angarya çalışmaya zorlanıyorken,
· 4+4+4 sürgünleri, 80 bin öğretmen norm fazlası olarak mağdur edilmesi ve özür grubu atamalarındaki hukuksuzluklar “yeter artık” dedirtmişken,
· ALO 147 ile hukuksuz ve keyfi cezalandırılmalar yaşanırken,
· Demokratik haklarını kullandıkları ve sendikal çalışmalara katıldıkları için her yıl çok sayıda öğretmen soruşturma geçiriyor, cezalandırılıyor ya da sürgün ediliyorken,
12 Eylül cuntacılarının ilan ettiği “24 Kasım öğretmenler günü” sahte kutlamalarına
KATILMIYORUZ!
Bakan Dinçer`e sesleniyoruz:
Sorunlarımıza çözüm üretilmedikçe korkunuz, sizin gölgeniz olacaktır!










