Mersin Emniyeti’nden Okul Baskını!

Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu’nun “Mersin Emniyeti’nden Okul Baskını” başlıklı basın açıklaması metnidir:
 

Eğitim Sen Mersin Şube Başkanı Remzi Çiftçi ve aynı okulda görev yapan üyemiz Oktay Arslan, 11 Ekim günü öğrencileri okul çıkışında zorla araca bindirmeye çalışan sivil polislere tepki gösterince polis şiddetine hedef oldular. Sorgusuz sualsiz, hedef aldıkları iki öğrenciyi götürebileceklerini düşünen polisler, iki üyemizin öğrencilerin alınma gerekçelerini öğrenmek istemeleri üzerine, üyelerimizi de araca bindirip gözaltına almak istemiştir. Bunu reddeden üyelerimiz kendi araçları ile polis karakoluna gitmiştir ve ilk aşamada kendileri hakkında herhangi bir işlem yapılmamıştır. Ne var ki, gözaltına alınan öğrencilerin darp nedeniyle doktor raporu almaları üzerine “okul baskınını” gerçekleştiren polisler iki üyemizden polise mukavemet gerekçesiyle şikâyetçi olmuşlardır. Gözaltında tutulan üyelerimiz ölümle tehdit edilmişler, kötü muamele görmüşlerdir. Öğrencilerin okul çıkışında kaçırılırcasına araca bindirilmek istenmesine o okulda görev yapan iki öğretmenin müdahale ederek bilgi almak istemesi en doğal haklarıdır. Aynı zamanda öğrencilerinin selametinden sorumlu olduklarından görevleridir. Bu görevin yapılmasına mani olmaya çalışan öğretmenleri gözaltına alan polisler, kamu hizmetinin engellenmesi suçunu işlemişlerdir. Bizler polis şiddeti ile karşı karşıya gelme pahasına öğrencisine ve okuluna sahip çıkan üyelerimizin yanında olduğumuzu ve olayın takipçisi olduğumuzu kamuoyuna duyuruyoruz. Bu olayın, henüz lise çağındaki çocuklarımızı somut bir gerekçe olmadan aylarca tutukluluğa mahkûm ederek fiilen cezalandıran zihniyetin bir devamı olduğunu düşünüyoruz. Eli okullara dek uzanan bu olağanüstü hal zihniyetine karşı sonuna kadar öğrencilerimizi ve meslektaşlarımızı savunacağız. Öğrencisine ve Okuluna Sahip Çıkan Öğretmene Yönelen Polis Şiddetini Kınıyoruz!

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu