Genel Başkanımızın Van`da yaptığı basın açıklamasıdır:
Van`da meydana gelen depremde içlerinde öğretmenlerin de bulunduğu çok sayıda yurttaşımız hayatını kaybetmiştir. Van depreminde çoğu henüz göreve yeni başlamış olan 75 öğretmenimizin hayatını kaybetmiş olması üzüntülerimizi daha da arttırmıştır. Bugün depremde hayatını kaybetmiş olan yurttaşlarımızı ve öğretmenlerimizi bir kez daha saygıyla anıyoruz. Türkiye Van`da yaşanan depremin yaralarını saramaya çalışırken, göç, işsizlik, sağlık, eğitim, çarpık kentleşme, alt yapı yetersizlikleri gibi çoğaltılabilecek sorunlar bir kez daha gün yüzüne çıkmıştır. Deprem sonrasında yaşanan olumsuzluklar, Van`da eğitim öğretimi de büyük ölçüde aksatmıştır. Van`da hasarlı okulların sayısının fazlalığı, öğretmenlerin barınma sorunu başta olmak üzere yaşadıkları sorunların hala çözülememiş olması düşündürücüdür. Van`da yaşanan her iki depremden sonra 30`un üzerinde okul kullanılamaz hale gelmiştir. Öğrenci ve öğretmenlerin hayatlarını tehlikeye atacak her türlü riski göz önünde bulundurulmalı ve bölgedeki bütün okullar uzmanlar tarafından incelenmelidir. Okulların tamamının tekrar gözden geçirilmesi ve eğitime hazır hale getirilmesi için onarım işlemleri hızlandırılmalıdır. Yıkılan okulların öğrencilerinin mağdur olmaması için prefabrik okullar yapılmalı, iklim koşullarının sertliği de düşünülerek taşımalı eğitim uygulamasına gidilmemelidir. Milli Eğitim Bakanı, 1.500 civarında öğretmenin barınması ile ilgili çalışmalar yapıldığını açıklamıştır. Oysa barınma sorunu yaşayan öğretmenlerin sayısı bu rakamın üzerindedir. Öğretmenlere güvenli barınma olanakları sağlanmadan eğitim öğretimin başlatılması çeşitli sorunları beraberinde getirecektir. Deprem, genel olarak bölge insanını olduğu gibi, öğretmen ve öğrencilerimizi de psikolojik yönden etkilemiş, her yeni sarsıntı yaşanan korkuları arttırmıştır. Denetimsiz yapılaşma ve çürük binalar bir kez daha yüzlerce insanın yaşamına mal olmuştur. Hükümet yetkililerinin yaptıkları sorumsuz açıklamalar ve depremzedelere yönelik polis şiddeti, yaşanan acıları daha da derinleştirmiştir. Türkiye`nin dört bir yanında fedakarca çalışan, Van`da ve diğer şehirlerimizde olduğu gibi, çeşitli zorluklarla mücadele etmek zorunda kalan öğretmenlerimize hak ettikleri değer yeterince verilmemektedir. Öğretmenlerimize, tüm eğitim ve bilim emekçilerine insanca yaşayabilecekleri, nitelikli hizmet verebilecekleri çalışma ve yaşama koşulları yaratılmalı, özellikle deprem bölgesinde görev yapan arkadaşlarımızın sorunları başta olmak üzere, sorunlarımıza kalıcı çözümler üretilmelidir.










