Eğitim Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız`ın `Eğitim ve Bilim Emekçilerini Engelleyemeyen Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Öğrencileri Fişlemeye Çalışıyor!` başlıklı açıklama metnidir:
Senelerdir Milli Eğitim bünyesinde sınır tanımaz bir kadrolaşma gayretinde olan AKP, bu gayretinin meyvelerini “ustalık” döneminde topluyor. Öyle ki AKP`nin atadığı milli eğitim müdürleri, kendi işlerini bırakıp polisin işini de yapmaya başladılar. Bunun en son örneği Keşan`da ortaya çıktı. Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürü, ilk ve ortaöğretim okullarına gönderdiği bir yazı ile okul idarecilerinden öğrencilerini fişlemeleri ve ihbar etmelerini istedi. Bilindiği gibi 4+4+4 yasa önerisine karşı, tüm yurtta olduğu gibi Edirne`de ve Keşan`da da sendikamız haklı ve meşru amaçlarla alanlara çıkmış ve güçlü bir şekilde sesini duyurmuştu. Başta çocuklarımızı, gençlerimizi, velilerimizi ve genel olarak da tüm toplumumuzu olumsuz etkileyecek olan bu düzenlemeye karşı sendikamızın düzenlediği etkinliklere pek çok yerde veliler ve öğrenciler de katılmıştır. KESK`in ve sendikamızın bu son derece haklı, meşru ve tarihsel önemdeki karşı çıkışı, AKP hükümetini rahatsız etmiş, Ankara`ya gelmek üzere yola çıkmaya çalışan üyelerimiz, ülke genelinde şiddetle engellenmiş, Ankara`ya gelebilenler de eylemlerinin ikinci gününde polisin tazyikli su, biber gazı ve joplu saldırısına maruz kalmıştır. Bununla yetinmeyen hükümet, hem suçlu hem güçlü psikolojisiyle demokratik tavrımızı ortaya koyduğumuz için KESK`i ve Eğitim Sen`i eleştiren açıklamalar yapmıştır. Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü de, bu durumdan vazife çıkararak ilçedeki ilk ve ortaöğretim okullarında demokratik eylemlere katılan eğitim emekçilerinin ve dahası öğrencilerin peşine düşmüştür. Bu gayretle ilçedeki okullara gönderilen resmi yazıda, eylemlere katılan öğrencilerin, saptanarak ilçe milli eğitim müdürlüğüne bildirilmesi istenmiştir. Gönderilen yazıdaki bir madde ise, ilçe milli eğitim müdürlüğünün, polislik hevesini ortaya koymaktadır. Bu maddede: “Adı geçen tarihlerde yapılan sendikal eylemlere teşvik eden kişi veya kişiler var mıdır? Varsa tespitinin yapılması ve sendikal faaliyetlere katılan öğrencilere ait bilgilerin ekteki forma işlenerek 30.03.2012 tarihine kadar Müdürlüğümüze gönderilmesini önemle rica ederim” denilmektedir. 12 Eylül zihniyeti, tespit ettiklerini, geri kalanlara gözdağı vermek için meydanlarda sallandırma derdindeydi. Tam da bu zihniyetin yargılamasının başladığı bugün Keşan ilçe milli eğitim müdürüne sormak isteriz, teşvik edenleri bulunca siz ne yapacaksınız müdür bey? Meşruiyetini düşünce, ifade ve örgütlenme hakkı ve özgürlüğünden, toplumun geleceğini, mutluluğunu ve refahını belirleyecek kritik kararların alınma süreçlerine katılım hakkından alan demokratik etkinliklerimize şiddetle saldırıldı. Sendikal faaliyetlerde bulunan üye ve yöneticilerimizin yıllardır her türlü baskıyla karşılaştığı, soruşturmalarla, disiplin cezalarıyla, sürgünlerle yıldırılmaya çalışıldı. Bunlarla yetinmeyip, bugün bir de öğrencilerimizi fişlemeye, bastırmaya çalışan bu zihniyeti kınıyor, uygulamaya derhal son verilmesini istiyoruz.









