Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu’nun “‘Darwin Cezası’ Ayıbı Yargıdan Döndü ” başlıklı açıklama metni:
Ankara`da bir ilköğretim kurumunda Fen öğretmeni olarak görev yapmaktayken derste Darwin teorisine değindiği için hakkında disiplin soruşturması yapılan üyemiz Süleyman Biçer`e verilen kınama cezası yargıdan döndü. Okul yönetimi, derste Darwin teorisi anlattığı, “insanların maymundan geldiğini” söylediği gibi gerekçelerle üyemiz Süleyman Biçer`i 657 sayılı yasanın 125/B-a maddesi uyarınca kınama cezasıyla cezalandırılmış, geçmiş çalışmaları dikkate alınarak bu ceza kınama cezasına indirilmiştir. Biçer, okul müdürü tarafından verilen bu disiplin cezasının kaldırılması için 657 sayılı yasanın 136.maddesi uyarınca bir üst disiplin merciine itiraz etmiş(ek-2), ancak itirazı da reddedilmiştir. Yapılan disiplin soruşturması sürecinde, Süleyman Biçer`in bahsedilen ifadeleri kullandığı söylenen 43 öğrencili sınıftan sadece 9 öğrencinin ifadesine başvurulmuş, geri kalan öğrencilerin ifadesine başvurulmamıştır. Kuşkusuz bir fen öğretmeninin derste Darwin teorisinden söz ettiği iddiasının soruşturma konusu edilmesi başlı başına kabul edilemez bir durumdur. Hele bu konuda öğrencilerin ifadesinin alınması konusunda söylenecek söz kalmamaktadır. Okul idaresi her biri ayrı bir vahamet olarak nitelenebilecek bu iki uygulamaya da başvurmaktan çekinmemiştir. Daha kötüsü, öğrencilerin ifadesini alırken de hangi kritere göre seçtiği belli olmayan 9 öğrencinin ifadesi ile yetinilmiş, öğrencilerin ifadeleri birbirini tutmamasına, sadece velisi şikayette bulunan öğrencinin ifadesinin olumsuz olmasına, geri kalan öğrencilerin ifadelerinde disiplin cezasına temel teşkil edebilecek herhangi bir kanıt bulunmamasına rağmen yukarıda belirtilen disiplin cezasına karar verilmiştir. Söz konusu disiplin cezası hakkında açılan dava sonucunda ise disiplin cezasının iptal kararı çıkmıştır. Böylece büyük bir yanlıştan dönülmüştür. Derste Darwin`in evrim teorisinden söz etmenin soruşturmalık, disiplinlik bir durum olduğu doğrultusunda yaratılmak istenen ortam yargı engeline takılmıştır. Okul müdürünün bu haksız ve hukuksuz tasarrufunun yargıdan geri dönmüş olmasını memnuniyetle karşıladığımızı belirtiyor, bağımsız ve eleştirel düşünmenin gelişmesine hizmet edebilecek, laik, demokratik eğitimin önemini bir kez daha vurguluyoruz.









