Yurt – Kur’da Emekçiler Hak Ettikleri İkramiyelerini Alamıyor

Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu`nun `Yurt-Kur’da Emekçiler Hak Ettikleri İkramiyelerini Alamıyor` başlıklı açıklama metnidir:
 

Gençlik ve Spor Bakanlığı`na bağlı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu`nda kurulduğu 1961 yılından bu güne emekçilere ödenen ikramiyeler, yasal düzenlemelerin açık hükmüne rağmen, bürokratların ayak diremesi ve yanlış yönlendirmeleri nedeni ile ödenmiyor. Maliye Bakanlığı`nın 666 sayılı KHK hükümlerine ilişkin yayınladığı 01.01.2012 tarih ve 161 Nolu genel tebliğin 12. maddesinde “mevzuatında 2012 yılı Ocak ayında ödenmesi öngörülen ikramiyeler bir defaya mahsus olmak üzere 14 Ocak 2012 tarihine kadar ödenecektir.” şeklinde açık hüküm bulunmasına rağmen, Yurt-Kur Genel Müdürlüğü`nün kişisel müdahaleleri nedeniyle emekçilerin hakları adeta gasp edilmektedir. Anayasaya göre idarenin her türlü eylem ve işlemi hukuka uygun olmak zorundadır. Böylesi keyfi uygulamalarla ya da yasa hükümlerini kişisel düzeyde yorumlama çabalarıyla emekçilerin haklarını yok sayma girişimleri en açık biçimiyle “görevi kötüye kullanma”nın ifadesi olmaktadır. Bu hukuksuzluğun ortadan kaldırılması ve emekçilerin hak ettikleri ikramiyelerini almaları önündeki engellerin acilen kaldırılması gerekmektedir. Birçok emekçinin bir yıllık ücretinden daha fazla maaş alan milletvekillerinin, kendilerine gelince tüm engelleri süratle aşarken, emekçilerin hakkı olanı gasp edecek KHK`lerin altına imzalarını atmaları devletin elinin kamu emekçilerinin cebine kadar uzandığını göstermektedir. Eğitim Sen olarak Yurt-Kur emekçilerinin yasal hakkı olan ikramiyelerinin bir an önce ödenmesini istiyoruz. Bu hukuksuzluğun sona erdirilmemesi durumunda sendikamız, gerekli her türlü adımı atacaktır.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu