Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç’ın “Bir Skandal Da Milli Eğitim Bakanlığı’nın Gerçekleştirdiği PYBS’de Ortaya Çıktı! ” başlıklı açıklama metni:
Eğitim sisteminin tamamen sınav odaklı hale getirilmesiyle birlikte sınavlarda yaşanan skandallara bir yenisi daha eklendi. 2011 Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı`nın gerçekleştirildiği bir çok ilde ÖSYM`nin skandallarını aratmayacak hatalar meydana geldi. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü`nün sorumluluğu altında gerçekleştirilen sınavlarda yıllardır çeşitli hatalar yapılmasına rağmen, hiçbir şey yokmuş gibi hareket edilmesi ve sınav sisteminde ısrarcı olunması MEB`in eğitim hizmetine yaklaşımını gözler önüne sermektedir. 2010 KPSS`de yaşanan kopya skandalından sonra, sınav sistemi özelinde eğitim sistemini sorgulamayı aklına dahi getirmeyen Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, bilindiği üzere “KPSS” yi biz yapalım demişti. 30 Nisan günü Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen PYBS`den de anlaşılacağı üzere sorunun temeli sınavı kimin yaptığı değildir. Çünkü MEB EĞİTEK tarafından gerçekleştirilen PYBS`de de skandal niteliğinde gelişmeler yaşandığı bizlere iletilmiştir. Şöyle ki; · Karaman Ermenek Lisesi`nde sınava giren çocuklarımıza 5. sınıf yerine 6. sınıf soru kitapçıkları dağıtılmıştır. · Ermenek Anadolu Öğretmen Lisesi`nde sınav salonlarına hatalı kitapçıklar gönderilmiş, yedek kitapçıklarla sorun giderilmeye çalışılmış ve sınavın geç başlamasına sebep olunmuştur. · 9, 10 ve 11. sınıflara aynı sorular sorularak ciddi bir eşitsizlik yaratılmıştır. Eğitimin kamusal niteliğini ciddi oranda aşındıran eğitim politikaları sonucunda Milli Eğitim Bakanlığı eğitimin niteliğini dert edinmek bir yana mevcut sınav sisteminde dahi ciddiyetsiz davranmaktadır. Eğitimin hızla ticarileştirildiği bir dönemde Milli Eğitim Bakanı`nın özel okulların açılışlarına ya da davetlerine katılmak dışında bir derdi bulunmamaktadır. Bu politikaların ceremesini ise bir taraftan nitelikli eğitim verebilmek derdinde olan biz eğitim ve bilim emekçileri çekerken diğer taraftan öğrencilerimiz ve veliler çekmektedir. İçinden geçtiğimiz bu süreç, sendikamızın eğitim hizmetine dönük yıllardır mücadelesini verdiği taleplerin ne kadar haklı ve geleceğimiz için ne kadar hayati öneme sahip olduğunu kanıtlamaktadır. Eleştirilerimize ve çözüm önerilerimize sırtlarını dönenler kendi yarattıkları girdaptan kurtulamamaktadırlar. YGS`de yaşanan skandallar sonrasında alelacele “tatmin oldum” açıklamaları yapan Bakan Çubukçu, acaba PYBS`de yaşananlar için de benzer açıklamalar getirerek bu sürecin de üstünü örtmeye çalışacak mıdır? Eğitim Sen olarak yetkililere sesleniyoruz. Eğitim hizmetinin ticarileştirilmesinden derhal vazgeçilerek kamusal ve nitelikli eğitim hizmeti için süratle politikalar geliştirilmeli ve eğitim sistemimiz sınav boyunduruğundan kurtarılmalıdır. Aksi takdirde politikalarınız, geleceğimize yeni skandalların tohumlarını serpmekten başka bir şeye hizmet etmeyecektir.









