Silah Lobileri Değil Toplumun Huzuru ve Bireylerin Yaşam Hakkı Dikkate Alınsın

Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç’ın Basın açıklamasıdır:
 

Yaklaşık bir yıldır TBMM İçişleri Komisyonunca üzerinde çalışılan yeni Silah Yasası`nın alt komisyonca benimsenmiş hali ciddi endişe uyandırmaktadır. Ülkemizde ateşli silahlarla yaralanma ve ölüm olaylarının yaygınlığına, düğün, nişan törenlerinde ya da futbol karşılaşmalarının ardından yapılan kutlamalarda kullanılan ateşli silahların sebebiyet verdiği ölüm ve yaralanmalara bakıldığında, silah bulundurma ve taşımanın güçleştirilmesi ve sınırlandırılması gerekirdi. Oysa hazırlanan yasa tam tersi yönde düzenlemeler içermektedir. Alt komisyonca benimsenen düzenlemeye göre pompalı silah ruhsatı alma yaşı düşürülmekte, ruhsat alma kolaylaştırılmakta ve bir kişiye taşıma ve bulundurma olmak üzere toplam beş adet silaha sahip olma hakkı verilmekte; üstüne üstelik de silah reklamı yapılmasının da önü açılmaktadır. Tüm bu düzenlemeler, TBMM İçişleri Komisyonunun Silah Yasasını hazırlarken toplumun huzuru ve güvenliğini değil silah lobilerinin arzularını dikkate aldığını, yasaya onların istemleri doğrultusunda bireysel silahlanmayı kolaylaştırıcı ve arttırıcı maddeler koyduğunu düşündürmektedir. Yasanın en vahim ve kabul edilmesi imkansız hükümlerinden birisi de çete üyeliğinden, tecavüze kadar ağır suç işlemiş kişilere dahi “can güvenliğinin tehlikede olması şartıyla valilikler bünyesinde oluşturulacak özel komisyon aracılığıyla silah ruhsatı verilmesine” imkan tanınmasıdır. Hükümet bir yandan en ufak bir demokratik talebin dillendirilmesine, bu amaçlı barışçıl gösterilere, “toplumun huzuru” gerekçesiyle tahammül göstermezken, şiddeti engellemek gerekçesiyle okul yöneticilerini güvenlik güçleriyle irtibatlandırmaya çalışan ve okullara polis sokarken diğer yandan ülkeyi tam bir kontrolsüz şiddet ortamına sokabilecek bir silah yasası hazırlamaktadır. Bu ne büyük bir çelişkidir! Biz bir eğitim sendikası olarak silah edinmenin ve kullanmanın kolaylaştırılmasından, yaygınlaştırılmasından büyük tedirginlik duymaktayız. Ülkemizde ciddi boyutlarda bir okulda şiddet olgusunun yaşandığı çok iyi bilinmektedir. Genel olarak artan şiddet ortamının özellikle orta öğretime yansıması üst boyutlardadır. Bu koşullarda silah kullanma yaşının 18`e indirilmesini kabul edilemez bulmaktayız. Söz konusu yasa hazırlığı aslında hükümetin ikiyüzlülüğünün açığa çıkarılması açısından son derece çarpıcı bir gösterge olmuştur. Zira işçiler hak talep ettiklerinde aralarında provokatörlerin bulunduğunu, amaçlarının kargaşa yaratmak olduğunu öne sürerek, “güvenlik ve huzur” gerekçesini kalkan yapmış; harçların kaldırılmasını isteyen öğrencileri, benzer iddialarla suçlamış hükümet, toplumu gerçekten bir şiddet ortamına sürükleyebilecek bir yasaya bizzat kendisi imza atabilmiştir. Açıktır ki hükümet “huzur ve güvenlik” derken aslında demokratik taleplerin susturulmasını, kendi iktidarının huzurunu ve güvenliğini kast etmektedir. Toplumun huzuru ve güvenliği konusunda da önceliği silah lobilerinin arzularına verebilmektedir. Hükümet, alt komisyonun benimsediği Yasanın bu akıl almaz hükümlerinin yol açtığı tepki karşısında şimdilik geri adım atar görünmektedir. Nitekim AKP sözcüleri yasanın alt komisyonda hazırlanan haliyle yasalaşmayacağını açıklamak zorunda kaldı. Kamuoyunu ve tüm toplumu, silahlanmayı arttıracak, şiddeti yaygınlaştıracak nitelikteki bu yasanın çıkmaması, bireysel silahlanmaya son verilmesini sağlayıcı bir düzenleme hazırlanıncaya kadar duyarlı olmaya ve yasa yapıcılar üzerinde demokratik ağırlıklarını hissettirmeye çağırıyoruz.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu