Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç’ın açıklaması:
Bugünkü gazetelerde Özel Yabancı Ortaöğretim Okulları Sınav Yürütme Kurulu‘nun 31 Mayıs‘ta yapılacak sınava engelli öğrencilerin alınmayacağını duyurması ile ilgili haberler yer almıştır. 20 Mart‘ta sona eren başvuru süresinden sadece iki gün önce yapılan açıklama ile açıkça ayrımcılık yapılmıştır. Başta Anayasa olmak üzere, Özürlüler Kanunu ve MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği‘ne göre bireylerin her ne sebeple olursa olsun eğitim hakları engellenemez ve hiçbir sebeple bu hakları ellerinden alınamaz. Üstelik sınav başvuru kılavuzunda böyle bir yasak yokken, Sınav Yürütme Kurulunun böyle bir karar alması ayrıca hukuk dışı bir uygulama olarak dikkat çekmektedir. Bugüne kadar engelli öğrencilere yönelik böylesine bir yasak söz konusu değilken bu yıl, çeşitli bahanelerle bu tür bir uygulamaya gidilmiş olmasının anlaşılır bir yanı bulunmamaktadır. Eğitimde her türlü ayrımcılığa karşı olunması gerekirken, sırf engelli olmalarından dolayı öğrencilerin eğitim hakkında kısıtlamaya gidilmesinin ne hukuka ne de insanlığa yakışır bir yanı bulunmaktadır. Eğitim sistemi içindeki tüm ayrımcı uygulamalar gibi, engelli öğrencilere yönelik olarak bu aşağılayıcı uygulamaya da son verilmesini istiyoruz.









