Genel Sekreterimiz Mehmet Bozgeyik‘in “Üniversitelerde Başlatılan Baskı ve Kadrolaşma Aracı Rotasyon Uygulamasından Derhal Vazgeçilmelidir” başlıklı basın açıklaması metnidir:
YÖK‘ün 26 Şubat 2009 tarihli kararı uyarınca öncelikle Tıp Fakültelerinde başlatılmak istenen üniversitelerarası rotasyon uygulaması, yükseköğretim sisteminin birikmiş pek çok sorununun nedenleri sorgulamadan getirilmiş geçici bir çözüm olarak sunulmak istense de, bu uygulamanın yaşanan sorunları çözmeyeceği, aksine yaşanan mağduriyeti daha da arttıracağı açıktır. YÖK Kurulduğu günden bu yana, üniversiteleri piyasaya açmanın ve ticarileştirmenin aracı olarak görmüştür. Üniversite sisteminin piyasalaşması ve ticarileşmesi, AKP iktidarı döneminde daha da hızlanmıştır. Bu dönemde hızlı bir şekilde vakıf ve özel üniversiteler açılmıştır. Yetişmiş öğretim üyeleri, açılan üniversitelere yöneltilmiş, bu doğrultuda teşvik edilmiştir. Bu konuda yaşanan başka bir sorun ise, siyasi getiri beklentisi ile her ilde, hatta ilçelerde bölgenin ihtiyaçları gerçekçi bir biçimde ele alınmaksızın, rasyonel bir eğitim planlamasına dayanmaksızın yeni üniversite açma politikasıdır. Tıp fakültelerinde yetiştirilen doktorlara, üniversitelerde yetiştirilen bilim insanlarına güvenceli istihdam olanağı sağlanmazken, ülke genelinde ciddi bir öğretim elemanı sıkıntısı ve yetişmiş kadroların durumu ortada iken, koşullar gözetilmeden açılan fakültelerin ihtiyacını, mevcut sınırlı sayıdaki kadroları rotasyona tabi tutarak çözmeye çalışmanın ardında çözüm değil, YÖK‘ün art niyeti bulunmaktadır. YÖK bu uygulamayla üniversiteler içindeki muhalif unsurları sindirmek, sürgün etmek ve/veya emekliliğe zorlamak istemektedir. Yine bunlardan boşalacak kadrolara yönetime yakın kişileri istihdam ederek kadrolaşma anlayışını sürdürme politikası olduğu da açığa çıkmaktadır. Yaklaşmakta olan yerel seçimler sürecini de dikkate aldığımızda siyasal iktidarın bu uygulamayı seçim malzemesi olarak kullanma eğiliminde olduğu görülecektir. YÖK‘ün ve üniversitelerin mevcut yapısını gözden geçirmeksizin öğretim üyelerinin ülke düzeyinde dengeli dağılımının gerçekleştirmesi mümkün değildir. Bu nedenle siyasal iktidarların üniversitelerden elini çekmesi, üniversite özerkliği ve akademik özgürlükleri koruyan, demokratik, özerk üniversite talebimizin yerine getirilmesi gerekmektedir. Bilim ve bilim insanları siyasal getiri uğruna heba edilmemelidir. Yine gelişmiş üniversitelerdeki bilimsel çalışma, eğitim-öğretimin niteliği bu uygulamayla düşürülmeye çalışılmaktadır. EĞİTİM SEN olarak; rotasyon uygulamasının sorunları çözmeye hizmet etmeyeceğini bildiriyor; YÖK‘ün demokratik ve çözüme dönük olmayan bu uygulamayı bir an önce kaldırmasını talep ediyoruz.









