Cebeci Kampüsü Merkez Yemekhanesinde Çalışan İşçilerin Gözaltına Alınmasını Kınıyoruz!

Cebeci Kampüsü Yemekhanesinde çalışan işçilerin gözaltına alınması ile ilgili olarak Eğitim Sen MYK üyelerinin katılımıyla yapılan basın açıklaması metni:

Bugün sabaha karşı 5:30‘da, Cebeci Kampüsü Merkez Yemekhanesi‘nde hayatta kalma mücadelesi veren işçilere ve onları destekleyen öğrenci arkadaşlarımıza, üniversite yönetiminin bilgisi ve onayı dahilinde polis müdahale etmiştir. 46 işçi ve öğrenci elleri kelepçelenerek insan onuruna aykırı biçimde kampüsümüzden gözaltına alınmıştır. Ayrıca üniversitemiz kampüslerinde ve çevrelerinde öğrencilerimize yönelik gözaltılar sürmekte, polis tarafından öğrencilerimiz taciz ve tehdit edilmektedir. Şu anda Cebeci Kampüsü, polis ve ÖGB (Özel Güvenlik Birimi) işgali altındadır. Bir üniversiteye mi yoksa bir özel güvenlikli hapishaneye mi daha çok yakışacağı ortada olan turnikeler, çelik parmaklıklar, tehditkar ve tacizkar bakışlarıyla polisler ve ÖGB‘ler, kaskları kalkanları, jopları, gaz bombaları, panzerleri ve tüfekleriyle kampüs girişimizde bizi özgür bir bilim ve yaşam alanı olması gereken üniversitemize buyur ediyorlar. Bildiğiniz üzere üniversitemiz yemekhanesinde bir süredir belli sorunlar yaşanmaktaydı. Yıllardır biz üniversite bileşenlerine yemek çıkaran işçiler, ücretlerinin ödenmemesi, SSK primlerinin yatırılmaması, kaçak işçi çalıştırılması ve keyfi işten çıkarmalar gibi uygulamalarla karşı karşıyaydılar. Tüm bu hukuksuzlukların tek değil ama başlıca sorumlularından biri olan Tad-Al adlı taşeron firmanın çekilmesiyle birlikte, uzun süredir zor çalışma şartları altında hayatta kalma mücadelesi veren işçi arkadaşlarımız işsiz kalma tehlikesi ile karşı karşıya kalmışlar, meşru taleplerini dile getirmek ve haklarını elde etmek üzere direnişe geçmişlerdir. Yemekhane işçilerinin insan onuruna yakışmayan bir biçimde çalıştırılmalarının ve şu anda da işsiz kalmalarının sorumlusu sadece, amacı en azami sömürü koşullarında kar etmek olan taşeron firmalar değil aynı zamanda Ankara Üniversitesi Yönetimi ve yönetimleridir. Biz Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim- Sen) üyesi üniversite çalışanları olarak, bu müdahaleyi şiddetle kınıyoruz. Arkadaşlarımızın yürüttüğü mücadele meşrudur ve haklıdır. Gözaltına alınan işçi ve öğrenci arkadaşlarımızın bir an önce serbest bırakılmalarını talep ediyoruz. Bizler, vahşi ve hukuksuz bir sömürü düzeni içerisinde faaliyet gösteren taşeron firmaları üniversitemize yakışır bulmuyor ve istemiyoruz. Ayrıca, işlerinden atılan işçi arkadaşlarımızın taşeron firmalarda değil üniversitemiz bünyesi içerisinde işlerine iade edilmelerini ve işçilerin insanca bir yaşamın asgari koşulu olan sosyal ve sendikal haklarının tanınmasını talep ediyoruz. Direnen işçi ve öğrenci arkadaşlarımızın yanındayız ve bundan sonraki süreçte de bu mücadelenin içinde yer alacağız.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu