Okulların Elektrikleri Neden Kesiliyor?

Eğitim Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç’ın açıklaması:

AKP Hükümeti yıllardır bütçeden en büyük payı eğitime ayırdığını iddia ederken, Türkiye çapında yüzlerce okulun elektriği borcu ödenmediği için kesildi. TEDAŞ‘ın Türkiye çapında başlattığı okullardan “borç tahsilatı” uygulaması, çok sayıda okulun elektriğinin kesilmesi ile sonuçlanmıştır. Örneğin Adana‘da borçlu ilköğretim ve liselerin elektrikleri kesilmeye başlanırken, TEDAŞ‘ın listesindeki 270 borçlu okul, önümüzdeki günlerde aynı nedenle elektriksiz kalma tehlikesi ile karşı karşıyadır. Benzer sorunlar Konya ve Kırıkkale‘de de yaşanmıştır. Hükümetin bir yandan özel okullar teşvik için yasalar çıkarıp, vergi afları getirmesi, şirketlerin borçlarını affedip, eğitim kurumlarının elektrik borçları nedeniyle zor durumda bırakılması kabul edilmez bir durumdur. Yıllardır, eğitimden sağlığa, ulaşımdan enerjiye kadar halkın temel yaşam gereksinimlerinin piyasalaştırılması ile halkın bu hizmetlere ulaşması engellenmiştir. Devlet en temel sosyal yükümlülüklerini yerine getirmeyerek, sağlık, sosyal güvenlik, enerji (elektrik, doğalgaz vb.) dağıtımı, içme suyu, barınma ve ulaşım gibi hizmetler ticarileştirilmiştir. Okulların elektriklerinin kesilmesi, kış aylarının yaklaştığı bugünlerde yeni mağduriyetler ortaya çıkaracak ve bu durum eğitim-öğretimin işleyişinde ciddi sorunlara yol açacaktır. Bütçeden eğitime ayırdığı payın yüksek olmasıyla övünen hükümet, aslında okulların ihtiyaçları için yeterli bir kaynak ayırmamakta, bu harcamaları da velilerinin sırtına yıkmak istemektedir. AKP Hükümeti, eğitimi paralılaştırmanın adımlarından biri olan bu tür yöntemlerle velilerin çocuklarını okutmak için para ödemelerini “kaynak yok, para toplamaya mecburuz” diyerek meşrulaştırmak istemektedir. Emekçilerin en temel haklarını bile karşılamak için kılını kıpırdatmayan AKP hükümeti eğitimi öğretmensiz, elektriksiz ve yeterli alt yapıdan yoksun okullara terk ederken, halkın sırtındaki vergi yükünü sürekli olarak arttırmaktadır. Elektrik faturalarını ödeme sorumluluğu tek tek okulların değil, Milli Eğitim Bakanlığı‘nın sorumluluğundadır. Çünkü devlet, bu giderler için vatandaşlardan yüklü miktarda vergi almaktadır. Ancak “ödediğiniz vergiler size okul, yol, su, elektrik olarak geri dönecek” diyenler, bu vergileri borç faizlerine aktarırken, devlet okullarının elektriklerinin kesilmesine izin vermektedir. Bugün Türkiye çapında yüzlerce okulun elektriksiz bırakılmasının, binlerce öğrenci ve öğretmenin mağdur edilmesinin sorumluları ne okul yöneticileri, ne öğretmenlerimiz ne de öğrencilerdir. Bu durumun esas sorumlusu, yıllardır “okullarımıza ödenek istiyoruz” talebimizi görmezden gelen Milli Eğitim Bakanlığı ve AKP hükümetidir. 21. yüzyılda tüm Türkiye‘ye yaşatılan bu ayıptan bir an önce geri dönülmeli, tüm okulların elektrik borçları silinerek yaşanan mağduriyet giderilmelidir. Tüm eğitim harcamaları, vatandaşlardan alınan vergilerle finanse edilmeli ve hiçbir okulda eğitimin bu tür gerekçelerle aksamasına izin verilmemelidir

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu