Bilindiği gibi Milli Eğitim Bakanlığı 2005 yılında 350 liseyi Anadolu lisesine dönüştürmüş ve ortaya çıkan öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla da 2005/73 sayılı genelgeyi yayımlamıştı. Danıştay 2.Dairesi 10.4.2006 gün ve E:2005/2651 sayılı kararla genelgenin önce yürütmesinin durdurulmasına, daha sonra da iptaline karar vermişti. Şimdi anılan genelgeyle atanan öğretmenlerin atama kararnamelerinin iptal edilmesi ve il içi yer değiştirme haklarının sınırlandırılması gündeme gelmiştir. Sendikamız eğitim-öğretim düzeni ve genelgeyle atanan öğretmenlerin mağduriyetinin daha fazla artmaması için birtakım önlemlerin alınması için Milli Eğitim Bakanlığına başvurmuştur. Bu bağlamda sendikamız Milli Eğitim Bakanlığından aşağıdaki istemlerde bulunmuştur;
1-Öncelikli olarak 2007-2008 öğretim yılının bitimine iki ayı aşkın bir sürenin kalması nedeniyle eğitim-öğretimin aksamaması ve anılan genelgeyle atanan öğretmenlerin mağduriyetini azaltmak için iptal kararnamelerinin eğitim-öğretim yılının sonuna değin bekletilmesini,
2-Yargı kararları gerekçeleriyle bir bütün olduğundan Anadolu lisesi öğretmeni iken ataması yapılanlar, Anadolu lisesinde norm fazlası konumda iken ataması yapılanlar ile 2000 yılındaki Anadolu lisesi öğretmenliği seçme sınavını kazananların anılan genelgeyle atansalar dahi anılan yargı kararı kapsamı dışında olduklarının dikkate alınmasını ve bu nedenle söz konusu öğretmenlerin il içi yer değiştirme taleplerinin sınırlandırılmaması ve atamalarının geri alınmamasını,
3-Bu süreçte en yakın zamanda Anadolu liselerinde doğacak öğretmen ihtiyacının kariyer ve liyakat ilkelerine göre doldurulmasını sağlayacak ve anılan genelgeyle atanan öğretmenlerin de bir nebze olsun mağduriyetini giderebilecek bu öğretmenlerin de başvurabileceği Anadolu liselerine öğretmen alımıyla ilgili çalışmaların başlatılmasını ve bu alım için sınav açmanın en etkili çözüm olacağı.
Yazılı olarak Milli Eğitim bakanlığına bildirdiğimiz bu istemler, Bakanlık yetkilileri tarafından kabul edilmiş ve gerekli çalışmaların yapılacağı sendikamıza sözlü olarak iletilmiştir. Şimdi Bakanlıktan beklentimiz bu sözün en kısa zamanda yerine getirilmesidir. Sendika olarak bu sürece müdahale etmeye devam edeceğiz.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Eğitim Sen Genel Merkezi











