Özre Bağlı Yer Değiştirme Başvuru Süresinin Uzatılmasını Milli Eğitim Bakanlığı Mağduriyetlerin Giderilmesi İçin Bir Fırsat Olarak Değerlendirmelidir

  Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Web sayfasında yayımladığı bir duyuruyla elektronik başvuru sistemlerinde oluşan sorunlar gerekçesiyle özre bağlı yer değiştirme başvurularını 9 Ağustos 2010 saat 17.00`ye kadar uzattığını açıkladı. Her ne kadar bu duyuruda uzatma gerekçesi olarak elektronik başvuru sistemlerinde oluşan sorunlar belirtilmişse de gerçekte özellikle eş ve öğrenim özründe yaşanan sorunlar nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığı`nın ciddi bir tıkanma yaşamasıdır. Özellikle sendikamız dün web sayfasında  “ÖĞRENİM ÖZRÜNDEN YER DEĞİŞTİRME İSTEYEN ÖĞRETMENLERİN MAĞDURİYETİNİN GİDERİLMESİ İÇİN BAKANLIĞA BAŞVURDUK.” başlığıyla yayımladığı yazıda belirttiği sorunların, çelişkilerin ve hukuksuzlukların bu uzatma kararında etkili olduğu kanısındayız. Kanımızca sendikamızın dün mesai bitimine kadar gerek Personel Genel Müdürlüğü yetkilileri, gerekse Müsteşarla devam eden görüşme trafiği özre bağlı yer değiştirme başvurularının sona ereceği 4 Ağustos 2010 tarihine kadar bu sorunların çözülmeyeceği sonucuna götürmüş ve uzatma kararı alınmıştır. Şimdi Milli Eğitim Bakanlığından bu uzatma kararını fırsat bilerek özre bağlı yer değiştirme başvurularında aşağıdaki sorunlarda çözüm bekliyoruz;
1-  2010 Yılı Öğretmenlerin Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzunda özür durumuna bağlı yer değiştirme başvurusunda bulunabilmesi için öğretmenlikte ve devlet memurluğunda adaylıklarının kaldırılmış ya da 31 Ağustos 2010 tarihi itibarıyla kaldırılacak olması koşulu yer almaktadır. Bu koşulun isteğe bağlı yer değiştirme başvurularında 6.5.2010 günlü,  27573 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde yer alan 15 Eylül tarihi ölçü alınarak değiştirilmesi ve çifte standarda son verilmesi,
2-  Söz konusu kılavuzda açıktan ve kurumlar arası yeniden atama ile açıktan ilk atama, kurum içi ve kurumlar arası ilk atama kapsamında öğretmenliğe atananların özür durumundan yer değiştirme isteğinde bulunabilmesi için 31 Ağustos 2010 tarihi itibarıyla en az bir görev yapma koşulu yer almaktadır. Bu koşulun sendikamız 2009 Yılı Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzunu yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle açtığı dava da Danıştay 2.Dairesi`nin verdiği 14.4.2009 gün ve E: 2009/249 sayılı kararıyla eş ve sağlık özrü yönünden yürütmeyi durdurma kararını dikkate alınarak hukuka bağlı bir yönetim anlayışı içinde kaldırılmasını,
3-  Söz konusu kılavuzun “Genel Hükümler” başlıklı bölümünün 10.paragrafında her ikisi öğretmen olan eşlerden isteğe bağlı yer değiştirme döneminde yer değiştirme şartlarını taşıdıkları halde başvurmayan eş ile farklı illeri tercih ederek yer değiştirmesi gerçekleşen öğretmenler eş durumundan yer değiştirme isteğinde bulunamayacakları koşulu yer almaktadır. Bu koşulun Anayasa`nın “Aile Bütünlüğünün Korunması” başlıklı 17.maddesi uyarınca kaldırılmasını,
4-  Sonradan öğrenim belgesi getirmek koşuluyla lisansüstü öğrenimi kazandı belgesi getiren öğretmenlere öğrenim özründen yer değiştirme başvurusunda bulunma hakkı tanınması.    
   

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu