MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanmış ve önümüzdeki öğretim yılında uygulanmak üzere kabul edilmiş olan Felsefe Ders Öğretim Programı, ülkemizin felsefe eğitim ve öğretimini şekillendireceğinden, önemi yadsınamaz. Dolayısıyla program, asıl olarak felsefecileri ve öğrencileri ilgilendirmekle birlikte, genel olarak toplumsal bir meseledir. Her önemli iş gibi titizlikle hazırlamayı, değerlendirmeyi ve hatta yeniden düzenlemeyi gerektirmektedir. Programı hazırlayanlar kendilerine düşen işi yapmaya gayret etmişlerdir. Bundan sonra iş programın şekillenmesinde yer almayan, ama bu programı uygulamakla yükümlü olanlara ve akademik düzeyde felsefeyle ilgilenen insanlara düşüyor. Bu iş ise, programın değerlendirilmesi, güçlü yönlerinin vurgulanması, eksiklerinin tespit edilmesi, bunları programın sorumlularına bildirilmesi ve daha eksiksiz bir hale getirilmesidir. Bu nedenle bu değerlendirmenin amacı, özsel olarak, felsefe eğitimine katkıda bulunmaktır. Bu, felsefeyle ilgilenen insanlar olarak bizlerin felsefeye ve insanlarımızın eğitimine karşı duyduğumuz sorumluluğun bir gereğidir. Bunun dışında başka hiçbir amacı ve hedefi yoktur.
O halde burada temel olarak programın sorunlu noktaları tespit edilecek, eksiklikleri ve hatalarına dikkat çekilecek, söz konusu programdaki olumlu noktalarına da göz önünde bulundurularak doğru bir felsefe dersi programının neler içermesi gerektiğine değinilecektir. Ama bu değerlendirme yüzeysel bir şekilde değil, konunun önemi ve şimdiye kadar bu konuda harcanmış, bundan sonra harcanacak emeğe saygı nedeniyle geniş bir biçimde yapılacaktır.
Raporu okumak ya da bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.











