Okulların açıldığı 08.09.2008 Pazartesi günü Eğitim-Sen İstanbul Şubeleri, “Eğitim Haktır Engellenemez” temel şiarıyla eylem gerçekleştirdi.
Saat 12`de Beyazıt otobüs duraklarında bir araya gelen Eğitim Emekçileri, Veliler ve Öğrenciler ellerinde dövizleri ve pankartları ile beraber Cağaloğlu’nda bulunan İl Milli Eğitim Müdürlüğü`ne doğru yürüyüşe geçtiler. Yürüyüş boyunca çevredeki halka konuşmalar yapan Eğitim-Senliler, tadilat dolayısıyla açılmayan okullarda eğitim yapılamamasını, paralı eğitim uygulamalarını, öğretmen yetersizliğinin, gerici müfredatın, eğitimcilerin güvencesiz çalıştırılmasının kabul edilemez olduğunu söyleyip, eğitim hakkına sahip çıkacaklarını ifade ettiler.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde Eğitim-Sen İstanbul Şubeleri adına Eğitim-Sen 7nolu şube başkanı Azim Şamiloğlu ortak basın açıklamasını okudu. Daha sonra öğrenci velilerinin yaşadıkları sorunları aktarmak üzere Bahçelievler Füsun Yönder Lisesi velisi Gülseven Çetin, kayıt parası ödeyemediği için çocuğunun kaydının yapılmadığını, tehdit edildiğini anlatarak eğitimin hak olduğunun altını çizdi. Basın açıklamasına katılan bir lise öğrencisi okullarda sadece kayıt dönemi değil, her dönem para toplanıldığını belirterek lise öğrencileri olarak eğitimin paralı hale getirilmesinin karşısında parasız demokratik lise mücadelesini sürdüreceklerini vurguladı.
Eylem; “Eğitim Haktır Satılamaz” “Parasız Eğitim-Parasız Sağlık” “Tahsildar Öğretmen Olmayacağız” “Sözleşmeli Köle Olmayacağız” sloganları ile sona erdi.
Eylem bitiminde Eğitim-Sen yöneticileri okullardaki yıkım ve tadilatların tespit için basın emekçileri ile birlikte Fatih`te bulunan Gazi İlköğretim ve Çapa İlköğretim Okulları`na geçerek eğitim-öğretimin açıldığı ilk gün okulların inşaat halindeki durumunu tespit ettiler…











