5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü dolayısıyla gerçekleştirdiğimiz “Demokratik Eğitim, Nitelikli Öğretmen” konferansını 08 Ekim 2008 tarihinde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi salonunda gerçekleştirdik. Konferansın açılış konuşmasını Genel Başkanımız Zübeyde Kılıç gerçekleştirdi. Açılış konuşmasının ardından üç oturumda tamamlanacak olan konferansın ilk oturumuna geçildi. Demokratik Eğitim ve Nitelikli Eğitim konusunun tartışıldığı ilk oturum saat 10.30`da başladı. Prof. Dr. Yüksel Özden (AKP Muğla Milletvekili – Milli Eğitim, Gençlik, ve Spor Komisyonu Sözcüsü), Muharrem İnce (CHP Yalova Milletvekili – Milli Eğitim, Gençlik, ve Spor Komisyonu Üyesi), Özdal Üçer (DTP Van Milletvekili), Ufuk Uras (ÖDP İstanbul Milletvekili)`nin konuşmacı olarak katıldığı oturumu Eğitim Sen Genel Sekreteri Mehmet Bozgeyik yönetti. Konuşmaların ardından soru cevap şeklinde oturum tamamlanmış oldu. İkinci oturumda Prof. Dr. Nejla Kurul (A.Ü. EBF, Öğretim Üyesi), Yrd. Doç. Dr. Naciye Aksoy (G.Ü. Eğitim Fakültesi, Öğretim Üyesi) ve Tarık Soydan (A.Ü. EBF, Araştırma Görevlisi) “Türkiye`de Demokratik Eğitim, Öğretmen Yetiştirme, Öğretmenlerin İstihdam Sorunları” konusunda sunumlarını gerçekleştirdi. İkinci oturumu Eğitim Sen Genel Örgütlenme Sekreteri Mustafa Ecevit yönetti. Üçüncü oturumda “Eğitim Süreçlerinde Öğretmen, Öğrenci, Veli Örgütlülüğü” üzerine Eğitim Sen Eski Genel Başkanları Yıldırım Kaya ve Alaaddin Dinçer konuşma yaptı. Eski Genel Başkanlarımızdan Kemal Bal ise mazereti nedeniyle konferansa katılamadı. Üçüncü oturumu Eğitim Sen Genel Bakanı Zübeyde Kılıç yönetti. Bu oturumun ardından konferans sona erdi.











