Eş Durumu Özründe İl Emri Uygulaması Milli Eğitim Bakanlığı İçin Anayasal Bir Yükümlülüktür

Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğünce yayımlanan 2010 Yılı Öğretmenlerin Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzunda eş ve sağlık durumu atamalarında il emri uygulamasına yer verilmemiştir. Bu durum, Milli Eğitim Bakanlığının önceki yıllardaki uygulamalarıyla çelişmektedir. Sendikamız 06.05.2010 gün ve 27573 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmelik yayımlanmadan önce yönetmelik taslağıyla ilgili toplantıda her yıl öğretmenler belirsizlik ve kaygı yaşamasın diye eş ve sağlık durumu özründe il emri uygulamasının yönetmelik hükmü olmasını ısrarla istemiş, ancak bakanlık yetkilileri bu öneriyi reddederek il emrinin kılavuzlarla uygulandığını, buna gerek olmadığını belirtmişlerdir.  Sendikamızın öngörüsü haklı çıkmış, Milli Eğitim Bakanlığı bu yıl eş ve sağlık özründen atama bekleyen öğretmenleri hayal kırıklığına uğratmıştır. Sendika olarak talebimiz en kısa zamanda eş ve sağlık durumu özrüne bağlı yer değiştirme işlemlerinde bakanlığın il emri uygulamasını başlatmasıdır. Bu, Milli Eğitim Bakanlığı için anayasal bir yükümlülüktür. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığına yazıyla başvurduk. Eğer sorun giderilmezse örgütsel ve hukuksal girişimlerimizi devam ettireceğiz.
Anılan yazı için tıklayınız.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu