15 – 16 Haziran Direnişi

13 Şubat 1967`de DİSK`in kurulmasından sonra Türkiye`de işçi hareketleri olduğundan daha etkin hale gelmiştir. Türk-İş`in devlet ve işveren yanlısı tutumu, işçilere destek vermemesi, yönetiminin oligarşik bir hale dönüşmesi DİSK`i daha cazip kılmış, işçiler DİSK`e yönelmeye başlamışlardır. Bu yöneliş, Türk-İş`in zayıflamasına, hatta işçi sınıfı üzerinde etkisizleşmesine neden olmuş, iktidar müdahale ederek Türk-İş`in eski günlerine dönmesi için gerekli yasal düzenlemelerin yapılması için çalışmaya başlamıştır. 15-16 Haziran Olayları, 15 Haziran 1970`te büyük bir yürüyüş ve fabrikalarda direnişlerle başlayan Türkiye tarihindeki en büyük işçi eylemidir. Hareket iki günle sınırlı kalmamış, sıkıyönetimin ilanına rağmen 12 Mart 1971`e dek sürecek bir hareketin başlangıcı olmuştur. İşçilerin anayasaya dayanarak direnişi ve yine anayasanın yol açtığı siyasal hareketlilikle birlikte oluşan atmosfer, 12 Mart 1971`deki askeri muhtırayla dağılmış, sonrasında anayasadaki hak ve özgürlüklerin sınırlandırılmasıyla, işçilerin dayandığı “anayasal özgürlük” kavramının önüne bir set çekilmiştir.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu